Bu Blogda Ara

İzleyiciler

10 Şubat 2009 Salı






XIII. GENEL KURUL

TOPLANTI TUTANAĞI

S.S. Doğukent Konut Yapı Kooperatifinin 2007 yılı Olağan Genel Kurul toplantısı yapılmak üzere 22.06.2008 Pazar günü saat 09.00’da Batıpark Spor Salonu – K.Maraş adresinde Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Temsilcileri Muhterem DERE,Ömer KALKAN gözetiminde toplanıldı.
Genel Kurul toplantısına başlamadan önce yapılan incelemelerde,

A) Genel Kurul toplantısına ait davet ilanlarının 23.05.2008 tarih ve 13554 sayılı Memleket Gazetesinde toplantı yer ve gündemi gösterilerek yapıldığı, ortaklara gündemi içeren davet mektuplarının 22.05.2008 tarihinde 2932 ortağa K.Maraş PTT Şubesinden taahhüt olarak gönderildiği,


B) Yönetim Kurulunca 1163 Sayılı Kooperatifler Kanununun 26. Maddesindeki niteliklere ve ortaklar kayıt defterlerindeki kayıtlara uygunluğu beyan edilip onaylanarak hazırlanan ve ortakların incelemesine sunulan hazirun cetvelinde kayıtlı 2932 ortaktan 952 ortağın asaleten 117 ortağın vekalet olmak üzere toplam 1069 üyenin toplantıda mevcut olduğu anlaşıldığından toplantı Yönetim Kurulu Üyesi Avukat Metin DOĞAN tarafından açılarak aşağıdaki kararlar alındı.


GÜNDEM MADDELERİ.


MADDE : 1 – Açılış Yönetim Kurulu Üyesi Avukat Metin DOĞAN tarafından yapıldı.

MADDE : 2 – Divan Başkanlığına Mustafa UZUNLAR, Katip Üyeliklere Şaban AY, Haluk BAŞKAN yönetim kurulu üyeleri Mustafa Poyraz, Ömer Faruk Şirikçi, Metin Doğan ve Veysel Gülaçtı tarafından teklif edildiler. Yapılan oylama sonucunda genel kurul tarafından oyçokluğu seçildiler. Divan Başkanı Mustafa UZUNLAR genel kurulu saygı duruşuna davet etti. Saygı duruşu yapıldıktan sonra İstiklal Marşı okundu.

MADDE : 3 – Başkan açılış konuşmasını yaptı.

madde 4 – Yönetim Kurulu faaliyet raporu Yönetim Kurulu üyesi,

Ömer Faruk ŞİRİKCİ tarafından,

Denetim Kurulu raporu Denetçi Ali ÜLGER tarafından genel kurula okundu.
Daha önceki kongrede alınan karar neticesinde oluşturulan inceleme kurulu tarafından hazırlanan Rapor Mehmet ŞERBETÇİ okudu.
Söz alan Fatih BÜYÜKÇINGIL, “Okunan maddelerden bir şey anlamadığını, borcu olanların borçlarını yatırması gerektiğini belirtti. Kooperatif üyelerinin bir kısmının yakıt borcunu ödemediğini, biz borcumuzu ödemezsek böyle bağırsınız” dedi.
Konuşma ile ilgili söz alan Yönetim Kurulu Üyesi Ömer Faruk Şirikçi; size yönetimi ile ilgili konuların buralarda konuşulmaması gerektiğini belirterek, inşaatın yapımı ile ilgili konuların görüşülmesi gerekir. Aidat borçlarının düzenli ödenmesi her üyenin mutlaka uyması gereken bir durum olduğunu söyledi. Raporlar hakkında genel bilgi ve açıklamalarda bulundu.
madde 5 – Bilanço ve gelir-gider tablosu genel kurula Ömer Faruk İĞDEŞ tarafından okundu. Bilanço ve Gelir-Gider tablosunun okunmasından sonra söz alan olup olmadığını divan başkanı sordu. Söz alan olmadı.


MADDE : 6 – Daha başka söz alan olmadığından Divan başkanı tarafından Yönetim Kurulu faaliyet raporu ve Denetim Kurulu raporu ve bilanço gelir gider tablosu genel kurula ibra için oya sunuldu. Oyçokluğu ile genel kurul tarafından ayrı ayrı ibra edildi.


MADDE : 7 – Tahmini Bütçenin görüşülmesine geçildi. Ömer Oruç Bilal DEBGİCİ tarafından Tahmini Bütçeyi genel kurula okudu. Söz alan olmadığından divan başkanı genel kurulun onayına sundu. Oyçokluğu ile Tahmini Bütçe genel kurul tarafından kabul edildi.


MADDE: 8 – Yönetim Kurulu üyeliklerine 2 yıllığına seçilmesi için Mevlüt Ermurat, Hakkı Bük, Emrullah Balbaba, Adem Çay ve Ali Büyükçapar tarafından aşağıdaki isimler teklif edildi:


YÖNETİM KURULU ASİL ÜYELİKLERİNE:


1. K.Maraş Belediyesi adına Belediye Başkanı Mustafa POYRAZ
2. Ömer Faruk ŞİRİKÇİ
3. Salih ÖZSAĞIR
4. Metin DOĞAN
5. Ali Kemal NACAROĞLU


YÖNETİM KURULU YEDEK ÜYELİKLERİNE


Aziz AĞCA
Nevzat ŞİRİN
Ali ŞENEL
Mehmet ÇABUKEL
Hüseyin GÜL


Divan Başkanı tarafından söz alan olup olmadığı soruldu. Söz alan olmadığından genel kurulun oyuna sunuldu. Genel kurul tarafından oyçokluğuyla kabul edildi.


MADDE : 9 – Denetim Kurulu üyeliklerine 2 yıllığına seçilmesi için Mevlüt Ermurat, Hakkı Bük, Emrullah Balbaba, Adem Çay ve Ali Büyükçapar tarafından aşağıdaki isimler teklif edildi:


DENETİM KURULU ASİL ÜYELİKLERİNE:


1. Ali ERDEMOĞLU
2. Ali ÜLGER
3. Adem YİĞİTER


DENETİM KURULU YEDEK ÜYELİKLERİNE


Ömer PAKSU
Mehmet BEKİROĞLU
Mustafa ASLAN


Divan Başkanı tarafından söz alan olup olmadığı soruldu. Söz alan olmadığından genel kurulun oyuna sunuldu. Genel kurul tarafından oyçokluğuyla kabul edildi.


MADDE : 10 – Üye aidatlarının belirlenmesine geçildi.

Divan başkanı üyelerden tekliflerini istedi. Bu arada söz alan Hakkı Bük; “Bir an önce bitmesi için; herkesin kendine bir plan yapması gerektiğini, buna bağlı olarak her üyenin evinin maliyetine göre aidat yatırmasını istiyorum. Sonradan birbirlerine ödeme yapma durumunda kalınmaması gerekir. Banka kredisi kullanılması halinde isteyenin banka kredisi kullanmadan parasını kendisinin nakit olarak ödemelidir. Parasını ödemediği için ihraç edilen üyelerin af edilmesini istiyorum.” Dedi.


Mehmet Kırlar ise 2005 Mayıs kongresinde 160 dolar olursa 39 ayda bitirileceği söylendi. Ben 200 dolar maaşımın 100 dolarını yatırıyordum. 250 YTL ile 150 dolara tekabül ediyordu o günden bugüne geçen sürede işlerin bitirilmediğini söyledi.


Mehmet Polat, aidatlarla ilgili yönetimin verdiği sürenin garantisinin olmadığını belirtti.
Adem Sarıoğlu, her kongrede söz alanlar gürültü patırtıyla uğraşıyoruz. Demir fiyatlarının 850 Yeni Türk lirasından 1500 Yeni Türk lirasına çıktığını belirtti. Banka kredisinde herkes aynı aidatı ödeyecek. 25 aylık teklif en iyi teklif olduğunu söyledi.


Ömer Özdemir yönetim eski yönetim iyi kötü devam ediyor. Burada evi çıkan ve çıkmayanlar sorunu var. Evi çıkanlar park yeri ve doğal gaz tesisatı istiyor. Evi çıkmayanlar 11 aydır bekliyorlar evi çıkmayanları düşünmüyorsunuz. 5000. YTL gibi küçük bir bedelle evinize oturdunuz diyerek sözünü tamamladı.


İsrafil İğde; Sayın başkanın sözleri hafızamda. Eğer siz aidatları artırmazsanız 40 ayda biter artırmaz iseniz 35 ayda biter dedi. İki yıl geçti sayın başkanın 2 yıl önceki söz verdiniz arkasında durunuz. Bu sözü verirken gelecek zamları öngörmeliydiniz diyerek sözünü tamamladı.


Mehmet Kayabaşı; kimsenin makamı ve parasında gözüm yok. Ben senelerden beri aidat ödüyorum hala evim çıkmadı diye konuştu.


Aidatlarla ilgili söz alan Yönetim Kurulu üyesi Ömer Faruk Şirikçi, açıklamalar yaptıktan sonra verilen teklifler divan başkanı tarafından genel kurulun oyuna sunuldu.


Birinci Teklifte Ara ödeme olarak A Tipi: 5000, B Tipi: 4500, C Tipi: 4000 Yeni Türk Lirası. Aidat olarak ise: A Tipi: 290, B Tipi: 270; C Tipi: 250.- Yeni Türk Lirası teklif genel kurul tarafından oy çokluğuyla reddedildi.


İkinci Teklifte ise; A Tipi: 400, B Tipi: 350, C Tipi:300.-Yeni Türk lirası divan başkanı tarafından genel kurulun oyuna sunuldu. Oy çokluğuyla reddedildi.


Feyzullah ASLANYÜREK tarafından teklif edilen; A Tipi: 325.-Yeni Türk Lirası; B Tipi: 300.-Yeni Türk Lirası, C Tipi: 275.-Yeni Türk Lirası olarak belirlenmesi istenen teklif, divan başkanı tarafından genel kurulun oyuna sunuldu. Genel Kurul tarafından oy çokluğuyla kabul edildi.
Ayrıca aidatların artışının enflasyon oranında her yıl artırılmasına yönelik olan teklif ise genel kurul tarafından oyçokluğuyla reddedildi.


Bir üyenin erken teslim avantaj bedeli ne olacak sorusu üzerine; Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Poyraz; Erken teslim avantaj bedelinin genel kurul gündeminde bulunmadığını bu sebeple gecen yıl alınan kararın aynen geçerliliğini devam ettirdiğini bunu burada değiştirme imkanı bulunmadığını ifade etti. Erken teslim avantaj bedelinin geçen yıl A tipi için 20.-A.Doları, B tipi için 15.-A.Doları, C tipi için 10.-A.Doları olarak aynen devam ettiğini açıkladı.


MADDE : 11 – İnşaatların tamamlanması için bankalardan kredi alınarak sağlanması hususunda yönetim kuruluna yetki verilmesine geçildi. Burada söz alan Başkan Mustafa Poyraz; “Kredi kullandığımızda belli bir maliyeti olacaktır. Ancak bir an önce inşaatları tamamlayabilmemiz için bu krediyi kullanma yetkisi istemekteyiz.” Şeklinde konuştu.


Söz alan bir üyemiz bir an önce inşaatları bitirmek için kredi kullanılması şeklinde konuştu. Ancak genel kuruldan gelen yoğun tepki ile konuşmasını tamamladı. Divan başkanı teklifi genel kurulun oyuna sundu. Genel kurul tarafından oy çokluğuyla reddedildi.
madde 12 – Yönetim Kuruluna, Sağlık Bakanlığına sağlık ocağı ve Milli Eğitim Bakanlığına naokulu yeri için ücretsiz arsa ve arazi tahsisi için yetki verilmesine geçildi. Divan başkanı söz alan olup olmadığını sordu. Söz alan olmadığından genel kurulun oyuna sonuldu. Genel Kurul tarafından oy çokluğuyla kabul edildi.


MADDE: 13 – Yönetim kurulunun üyelikten çıkarma kararına itiraz eden üyelerin durumunun görüşülmesi ve karara bağlanmasına geçildi.


Söz alan Aydın Gümüşoluk; 10 yıllık üyeyim. Doğuda çalışırken bombalı saldırıya uğradım. Sağlığının bozulması ve hastanelerde yatması nedeniyle belgelerin eline geçmediğini belirtti.
Ramazan Yılmaz ise üyelikten çıkarıldığını ancak ödeme yapabilecek duruma geldiğini ifade ederek üyeliğinin devamının sağlanması istedi.


Divan başkanı tarafından üyelikten çıkarılanların tamamının bir ay içinde borçlarını ödemeleri halinde üyeliklerinin devam etmesini genel kurulun oyuna sundu. Genel kurul tarafından üyelikten çıkarılanların 1 ay içinde borçlarını kapatmaları halinde üyeliklerin devamına oy çokluğuyla karar verdi.


MADDE : 14 – Dilek ve temenniler bölümüne geçildi. Bu bölümde söz alan olmadı.


MADDE : 15 – Divan başkanı toplantıyı saat 12.30’de kapattı. 22.06.2008




Divan Başkanı Katip Üye Katip üye
Mustafa UZUNLAR Şaban AY Haluk BAŞKAN



Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Temsilcileri
Muhterem DERE Ömer KALKAN


**

(*) Doğukent Apartmanları için 1.64 / 2.29 arasında değişen oranlarda tespit edilen sarsıntı büyüme sayısı, şehrin merkezinde 1, güneye doğru inildikçe bu sayı eksi (-) seviyesindedir. Şehrin batısında Ahırdağ Fay Hattı bulunmaktadır. Şehrin burasında toprak sağlam (sarsıntı büyüme hızı: 4) olsa da, toprağın altı mağaralardan oluşmaktadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder